Inzerci potřebujeme téměř při každém náboru. Inzerát používáme jak při komunikaci s “aktivními” kandidáty tak i při oslovování “pasivních” kandidátů. O inzerci se dá mluvit hodiny a hodiny, ale dnes se zaměříme na základní oblasti.
Může to sloužit i jako pomůcka po napsání inzerátu, když si po sobě kontrolujeme text.
1) Co upoutá kandidáta jako první? Název pozice. Když kandidáta název pozice zaujme, rozhodne se danou pozici rozkliknout. Pohrajte si proto s názvem pozice o trochu více. Název pozice v inzerci nemusí být stejný, jak ho používáte u vás ve společnosti. Mělo by z něj být jasné, co kandidát bude dělat a také by měl znít atraktivně. Je důležité dát si pozor na slova, které běžně používáte jen ve vaší společnosti, jako jsou různé zkratky a názvy oddělení, kterým kandidáti stejně neporozumí. Jako pomůcka vám může sloužit i jednoduché pravidlo: zvolte takový název, který kandidát intuitivně zadá do vyhledávače. A pokud se chcete odlišit, doplňte název pozice o atraktivní, unikátní přívlastek. Hlavně pokud víte, že pro daný typ kandidátů je důležitá lokalita, nebo technologie, využití cizího jazyka, juniorita/seniorita.. to vše lze zakomponovat do názvu.
2) Uveďte ideálně hned v úvodu inzerátu motivační faktory, čím by pozice mohla být pro kandidáty zajímavá. Buďte ale autentičtí a upřímní. Tak se zvýší šance, že váš inzerát přitáhne ty pravé lidi a budou číst dál.
3) Co napsat? Hlavně nepoužívat interní zkratky, kterým mnohdy nerozumí ani samotní zaměstnanci. Popsat náplň práce z pohledu kandidáta/zaměstnance a jazykem, který je v jejich oboru běžný.
4) Prodejte benefity: Možná nemáte tolik atraktivních benefitů jako jiné společnosti, no ne každý chce pracovat právě v korporátu nebo start-up firmě. Pro někoho může být lákavým benefitem práce v menším, přátelském týmu, který si vzájemně předává zkušenosti a neformální atmosféra. Někdo nechce pracovat v open space, ale naopak dá přednost útulným, klidným kancelářím. Hodně lidí ocení flexibilitu ve formě pružné pracovní doby či možnosti práce formou home office.
Prodejte benefity lidsky, bez zaužívaného klišé: je výhodné popsat benefity a výhody tak, jak se ve skutečnosti zaměstnanci využívají. Také se vyplatí, když je dokážeme finančně vyčíslit a prezentovat tak balíček v celkové sumě xxx Kč.
5) Motivujte kandidáta k akci. I pracovní inzerát potřebuje „call to action„.